Husk - Gratis fragt ved køb over 899 kr

Din indkøbskurv er tom.

Der er ingen varer til sammenligning

Sjippetov

Bestil kvalitets sjippetove på Bokseudstyr.dk. Vi fører trænings sjippetove i alle kategorier og til alle løsninger. Bestiller du i dag inden kl. 15 sender vi varen afsted med det samme. Vi tilbyder Danmarks billigste fragt og hurtig levering.

 Speedropes (Se vores anbefaling til højhastigheds sjippetov)
 Sjippetov til Begyndere (Vi har flere sjippetove til begyndere - se vores anbefaling)
 Sjippetov til Øvet (For øvede sjippere anbefaler vi denne)

training med sjippetove er sjovt og hårdt

Sjippetov i høj kvalitet til en effektiv træning

Det er ikke tilfældigt, at samtlige professionelle boksere anvender sjipning som en fast del af deres boksetræning. Sjipning er blandt en af de mest effektive måder at få pulsen op på minimal tid. Træning med et sjippetov er samtidig blandt de bedste øvelser, når det gælder kondition og kalorieforbrænding. Undersøgelser viser, at du kan forbrænde helt op til 1200 kalorier i timen ved at sjippe, hvilket er over dobbelt så meget som ved almindelig løbetræning. Derfor er det godt at gøre brug af et proffesionelt sjippetov i god kvalitet som holder længe. 

Fordelen ved at sjippe er, at du har en bred mulighed for at variere din træning ved eksempelvis at hinke, lave dobbeltsving og andre sjove tricks, som er med at gøre dine træning mere underholdene i fodhold til bare at løbe. 

 

Fås i mange varianter

Et sjippetov er ikke blot to håndtag og en snor. Det er ren smag og behag, når man skal vælge hvilket et man vil bruge. Nogle varianter har ekstra vægte, man kan tilføje til håndtagene for ekstra modstand. Nogle har lette håndtag og tung snor/wire, nogle har tunge håndtag og let snor/wire og nogle er endten lette eller tunge i både snor/wire og håndtag. Man bliver derfor nødt til at prøve sig frem og se, hvilket sjippetov der passer en bedst!

  • Fordelen ved tunge håndtag er at man styrker arme og overkrop ekstra meget.
  • Fordelen ved en tung snor/wire er, at det er nemmere at svinge wiren rundt.


Det træner du, når du sjipper

Mens du sjipper, får du aktiveret mange af kroppens muskler - også efter træningen. Mens du hopper, aktiverer du primært fod- og lægmuskler. Samtidig får du også brugt låret og bagdelen, da man altid hopper med let bøjede knæ. Endvidere bruger du overkroppen meget, når du svinger herunder underarmen, skuldre og biceps. Et sjippetov er et godt supllement til konditionstræningen og det er muligt at vælge mellem sjippetov for begyndere og sjippetov for øvede.

 

Gode tips til sjipning

Husk at varme grundigt op, før du går i gang. Smidiggør dine ankler, stræk dine arm- og benmuskler, og bevæg ryggen godt igennem. Brug gode stødabsorberende sko og hop på et blødt underlag, fx et trægulv, når du sjipper. Asfalt og beton er hårdt for leddene. Når du hopper, skal du holde knæene bløde og fjedrende. Brug hele foden som stødabsorbering. Det er selvfølgelig også vigtigt, at det er langt nok. Det kan du undersøge det ved at stille dig på wiren og strække det ud. Hvis sjippetovets håndtag går dig til hoften, så er længden perfekt. Ellers skal det justeres ved håndtaget.

 

Sådan kommer du i gang med at sjippe

Sjipning kræver først og fremmest teknik. Så når du skal starte, så vil du højst sansynligt have svært at sjippe i længere tid uden at lave fejl. Sæt derfor små delintervaller - på eksempelvis 10 sekunder, 20 sekunder, 1 minut, 5 minutter, 10 minutters konstant sjipning, som du kan gå efter. I takt med at du bliver bedre, vil du kunne sjippe i længere perioder uden at lave fejl og dermed få ekstra meget ud af din træning. 

Lad dig ikke slå ud, hvis du føler, du er dårlig til at sjippe. Øvelse gør mester, og ved regelmæssig træning går det stærkt med at øge dine evner til basal sjipping og til at variere måden at bruge sjippetovet på.
Hurtigt kan man udvikle træningen til at sjippe med knæløft, spark frem ad, dobbelt kip, krydset arme osv. Sjipning er sjovt og utroligt effektivt!

Her er lidt inspiration til forskellige øvelser med et sjippetov:

Sjippetove fra de bedste mærker

Vi har et bredt sortiment af de bedste sjippetove på markedet til Danmarks billigste priser. Vi fører blandt andet mærker som Greenhill og TOP TEN, som udmærker sig som de bedste mærker i bokseverdenen. Vi kan nu også tilbyde sjippetove med ekstra vægte, hvor du kan justere vægten på håndtagene for at øge belastningen på overarmene. 

Sjippetov fra TOP TEN er som udgangspunkt meget lette med undtagelse af udgaven med ekstra vægte, som man selv kan justere. TOP TEN holder et højt kvalitetsniveau og findes i mange varianter.

Reebok sjippetov er kendt for de lækre designs med stor komfort. De kommer i mange forskellige modeller - alle i samme stærke kvalitet og simple men lækre design.

GrennHill sjippetov er lidt tungere, da håndtag og tov er lavet af tungere materialer. GreenHill er kendt for sin holdbarhed og da de fleste sjippetove fra GreenHill er i lidt tungere materiale, er det som regel brugt til voldsom syretræning eller opvarmning inden styrketræning.

Sjippetov fra mærket Alex er et godt starter-tov, da Alex sjippetove udgiver produkter i god kvalitet og med designs, der appellerer til begynderen.

Adidas sjippetov er i samme kendte kvalitet og yder samme lange levetid som alle andre produkter fra Adidas. Sjippetovene fra Adidas kommer i flere varianter, men er hovedsageligt designet til den øvet sjipper.

 

Har du nogen spørgsmål eller ønsker du vejledning til det helt rigtige sjippetov, skal du ikke tøve med at kontakte os.