Husk - Gratis fragt ved køb over 899 kr

Din indkøbskurv er tom.

Der er ingen varer til sammenligning

Skadesbehandling

Køb dine artikler til skadesbehandling på Bokseudstyr.dk. Vi har sportstape, isposer og bandager af højeste kvalitet.

Vi kan altid tilbyde lav fragt, fuld tilfredshedsgaranti og dag-til-dag levering. Alle bestillinger, der er foretaget inden 14:00, bliver sendt samme dag.

 Skadesbehandling til din daglige træning.
 Udstyr og behandlingsartikler til Coach i ringside.
 Mulighed for at sammensætte en fuld skadesbehandlingspakke. Ring til os for tilbud.

Position
Sorter faldende

20 pr. side

1 til 20 ud af 31

Side:
  1. 1
  2. 2
Position
Sorter faldende

20 pr. side

1 til 20 ud af 31

Side:
  1. 1
  2. 2

Skadesbehandling

Når du dyrker en så heftig kampsport som Kickboxing eller MMA, vil du før eller senere blive skadet. Om det blot er en forstuvet lillefinger eller en flænge på øjebrynet – vi kan med sikkerhed sige, at du lige så godt kan forberede dig på et blåt mærke eller to. Derfor byder vi dig på diverse produkter til skadesbehandling.

Vi fører for eksempel Strappal sportstape, der er det mest kendte tape brugt til netop din sportsgren. Denne tape har en fantastisk klæbeevne og styrke, der bliver brug til at støtte dine hænder og fingre til håndbind eller til at tape handsker og benbeskyttere fast inden din kamp i ringen. Tapens sider er hakket, så det er nemt at rive over med hænderne.

Inden træning skal man selvfølgelig varme op. Men det kan være svært at få varmet hver eneste lille muskel op. Og har man en skade, er det ekstra vigtigt at denne muskel bliver varmet op, inden man starter træningen.  Påsmør Kamfer på det område, du ønsker bliver varmet op. Denne salve er selvaktiv og varmer både muskler hud og sener op i de påsmurte område.

Forstuvet fingre, føder, forslået hænder og knæ - det kender vi alle sammen til. Det sker og kan ikke undgåes.

Når det sker, er den bedste lindring RICE-konceptet.

R = Rest , Hvile – Giv det beskadiget legeme så meget ro som muligt.
I = Ice, Is – Læg is på området. Dog ikke direkte. Brug et hviskestykke omkring.
C = Compression, Komprimering – Læg isposen på og hold pres på det hævet område.
E = Elvation, Elevation – Løft det beskadiget område, til det er over hjertehøjde.

RICE konceptet

Følger du dette simple koncept, kan du lindre smerten og mindske varigheden af skaden.

En forstuvning kan sagtens vare længere end, hvis man brækker noget. Derfor er det vigtigt at fange skaden, mens den stadig er ny. Får man dæmpet hævelsen hurtigst muligt, mindsker man fremtidig irritation af det indre væv og muskler/sener, der ikke er blevet beskadiget og dermed kan man forkorte skadesforløbet.
Med det sagt, skal du heller ikke overdrive brugen af is. Du må maks have is på 20 minutter af gangen med en times mellemrum.